maanantai 16. heinäkuuta 2012

Päivän top 5: Tärkeimmät ostokset uuteen kotiin

Ja tärkeimmillä tarkoitan niitä, mitä minun pitää ensimmäiseksi ostaa, että voin ylipäätänsä asua siellä. Minullahan ei tällä hetkellä ole lähes mitään huonekaluja/kodinkoneita, sillä annoin kaiken pois viime muuton yhteydessä. Tietenkin asiaa hankaloittaa se, että minulla ei ole heti varaa ostaa kaikkea, mitä uuteen kotiin tarvitsisin, joten ostan vähitellen loput kamat. Mutta nämä minun ainakin on ostettava heti, kun muutan:

1. Sänky


Aiempi sänkyni oli Maskun kalustetalosta ja varmaan melkein halvin, mitä löytyi (maksoi silloin 5-6 vuotta sitten n. 300€ alennusmyynnissä). Mutta se sänky oli paras sänky, missä olen ikinä nukkunut ja voin vain toivoa, että löydän nyt yhtä hyvän sängyn, kuin se oli.

2. Pesukone

Pesukoneella minulla ei ole niin väliä, kunhan on toimiva ja luotettava kone, joka ei riko vaatteita. Arvioisin siihen menevän n. 300€-400€.

3. Vaatekaappi

Minun pitäisi ostaa yläkertaan (makuuhuoneeseen) vaatekaappi. En ole vielä suunnitellut tarkemmin haluanko valkoisen vai tummaa puuta olevan kaapin, mutta melko pian muuton jälkeen joku kaappi on ostettava, että saan laitettua vaatteeni sinne. Tarkemmin kaapin ostoa voin tosin harkita vasta sitten, kun olen mitannut tilan johon kaappi tulee etten osta liian leveää tai toisaalta liian kapeaa kaappia. Arvioisin saavani jonkinlaisen kaapin 400€:lla..?

4. Pölynimuri

Pölynimurissa pidän tärkeimpänä sitä, että se ei pidä kauheaa meteliä. En pidä yhtään imuroimisesta ja yksi suurin syy siihen on se, että pölynimuri pitää kauheaa ääntä, argh! Olenkin jo löytänyt tulevan imurini ja se on tuossa yllä olevassa kuvassa oleva imuri (mutta valkoisena). Hieman hintavampi, kuin normaalisti ostaisin, mutta ainakin sen luvataan olevan hiljaisempi kuin tavalliset imurit ja se on hieno! Hinta noin 250€.

5. Mikroaaltouuni
Kuvat lainattu.

Mikroaaltouuni on yksi keittiön perustarvikkeista. Sen suhteen minulla ei myöskään ole mitään ihmeellisisä kriteerejä, kunhan paistaa popkornipussit tasaisesti! :D Toivoisin löytäväni ihan ok mikron n. 100€-150€:lla.

Mitäköhän kaikkea tärkeää unohdin..? Ainakin sohvan, telkkarin, matot, verhot, keittiön ruokailuryhmän, tv-tason, olohuoneen pöydän jne jne jne... :D

- Toe

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti